FC St. Pauli - Oetablerad sedan 1910 (Del II)

I ett tidigare inlägg skrev jag att vi (det vill säga jag och min fru) skulle åka till Hamburg. Jag vill meddela att det blev en fantastisk resa (om än kort). Jag kunde inte få en bättre present när jag väl kom till Hamburg i fredags. FC St. Pauli vann nämligen sin fjärde match.

För er som nu läser detta inlägg och inte har en susning om vad FC St. Pauli är för något, rekommenderar jag mitt inlägg FC St. Pauli - Oetablerad sedan 1910 som jag skrev efter att ha läst Martin Röshammars artikel Hamburgs kaxiga lillebrorsa i Ordfront.

FC St. Pauli ligger, i skrivandets stund, på nionde plats i Bundesliga.

P.S. Det är inte ofta jag skriver om sport på den här bloggen (jag måste bekänna att sport inte intresserar mig), så rubriken på detta inlägg kunde lika gärna lyda: Kors i taket - ett fotbollsinlägg. Dock anser jag att FC St. Pauli snarare är en livsstil, än ett vanligt, simpelt fotbollslag.

Inga kommentarer: