Mitt så kallade liv

A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
Albert Einstein
En vän ringde igår och uppmanade mig att blogga mer. Han föreslog att jag skulle skriva om Kristdemokraterna.  Nu på morgonkvisten började jag så smått fila på ett inlägg, men sedan tänkte jag: "varför ödsla tid och energi på ett parti som med största sannolikhet inte kommer över fyraprocentsspärren i riksdagsvalet 2014?". Att KD inte vill avskaffa tvångssterilisering och att partiet anser att "byta kön är frivilligt" är något som KD är ensamma om att tycka i regeringen.

I riksdagsvalet 2010 fick KD 5,6 procent. Hur många stödröster från Moderaterna som partiet fick, låter jag vara osagt. Jag har fått höra många gånger att "det är långt kvar till valet 2014" och att "mycket kan hända". Förvisso, men i vårt upplysta land balanserar ständigt KD på spärren. Att rösta på ett parti som består av underlivsfanatiker, ligger nämligen inte för människor som lever här och nu.

Nej, jag har ingen skrivkramp. Ena stunden filar jag på ett inlägg om Anders Borgs irritation över bankerna och i den andra stunden formulerar jag ett inlägg om pensioner i mitt huvud. Dock tycker jag att det för närvarande är tråkigt att blogga på HBT-sossen (och därför publicerar jag inte så många inlägg här). Just nu är twitter den dominerande plattformen. Jag kan dock avslöja att jag och tre personer håller på med ett intressant projekt. Lansering inom snar framtid.

I maj ska jag bli förälder och redan nu inser jag att fokus sakta men säkert förflyttas från politik till barnkläder, från skönlitteratur till böcker om barnuppfostran och förlossning, från föreningsmöte till möte med regnbågsgruppen på Mama Mia, från att titta på Agenda till att titta på något av de otal förlossningsprogram som sänds (och tro mig - jag avskyr dokusåpor)... håller jag måhända på med nesting (bygga bo)?:
Around the fifth month of pregnancy, the "nesting" instinct can set in. This is an uncontrollable urge to clean one's house brought on by a desire to prepare a nest for the new baby, to tie up loose ends of old projects and to organize your world.
I helgen missar jag HBT-socialdemokrater i Stockholms årsmöte. Jag har suttit fyra år i HBTS styrelse och anser därför att det är dags för andra att ta över. Det enda politiska uppdrag jag kommer att ha framöver är uppdraget som ersättare i Söderorts polisnämnd. Dock är det inte anledningen till att jag inte närvarar på årsmötet. Jag och min hustru Åsa har hyrt en bil för att åka till Sala och rensa ut min mammas lägenhet. Det är inget jag ser fram emot att göra, men det måste göras. Ikväll ägnar jag och Åsa oss dock åt "fredagsmys". God mat och På spåret.

Så här ser mitt liv ut just nu. Ett liv som underlivsfanatikerna i KD vill förvägra mig. Tack gode gud för att majoriteten av svenska folket låter mig få leva det liv som jag vill.


Inga kommentarer: