Tack kronprinsessparet för att ni visar vägen!

Det kan väl inte ha undgått någon att kronprinsessparet har fått en dotter vid namn Estelle. Några av er kanske vet att även Åsa och jag väntar tillökning. Barnet bör se dagens ljus runt den 4 maj, därför är Åsa och jag djupt tacksamma för att kronprinsessan Victoria och hennes make Daniel visar vägen i den snåriga djungel som blivande och nyblivna föräldrar måste ta sig igenom.

Vi hade för avsikt att köpa en Babybjörn, men efter att ha meddelat detta på fb, följde en lång diskussion, där många åsikter dryftades. Bärselar av alla märken, bärsjalar – den ena var för, den andra emot. Det blev ingen Babybjörn. Det blev istället den här:


Det hade ju varit så mycket lättare om Victoria och Daniel hade meddelat oss (och andra blivande föräldrar) vilken bärsele och/eller bärsjal de har valt (om de nu har gjort det).

Sedan var det dags att köpa babyskydd. Trots att vi noggrant granskade bilden, där Victoria och Daniel kommer ut från Karolinska, kunde vi inte se vilket märke på babyskydd de har valt. Så vi köpte en Maxi-Cosi City.

Därefter var det dags att inhandla en barnvagn. Återigen använde jag facebook för att få tips och råd och återigen följde en lång diskussion där minst 30 fb-vänner tyckte och tänkte. Åsa och jag har vidare uppsökt ett otal barnbutiker och provkört barnvagnar. Expediter har nästan vikt sig dubbelt i sina försök att sälja barnvagn till oss. Fram till idag har vi varit osäkra på vilken barnvagn vi ska köpa. Det var kronprinsessparet som fick visa vägen. De stoltserar i Haga med en kungsblå barnvagn där märket Brio syns tydligt.

Företag har skickat produkter till kronprinsessparet i hopp om att just deras märke och produkt ska marknadsföras av Victoria och Daniel.

Vad beträffar barnvagn så förmodar jag att Brio har inhandlat en rad champagneflaskor och bjuder alla anställda på bubbel idag. Till Metro säger Mats Georgson på varumärkesbyrån Georgson & Co:
Det handlar om miljoner snarare än tusenlappar.
Vidare vet jag när jag ska kalla till presskonferens (2 ½ timme efter födseln). Jag vet även när jag ska gå ut på twitter och meddela vad barnet ska heta (det var väl två dagar efter födseln om jag inte missminner mig?) och fyra dagar efter födseln ska jag lägga ut tre bilder på facebook.

 Så tack kronprinsessparet för att ni visar vägen för blivande och nyblivna föräldrar!

P.S. Jag hoppas att ni förstår att ovanstående inlägg är ironiskt skrivet. Jag är nämligen innerligt trött på rapporteringen som slår ut andra, viktigare nyheter. Ja, jag är glad för deras skull. Jag är de facto glad för alla som får barn. Jag är bara så oerhört ointresserad av hovets göromål och struntar blankt i vilken barnvagn som kronprinsessparet har valt eller vem fan som tagit det ena eller det andra fotografiet (prins Carl Philip har förresten tagit bilden med barnvagnen). 


Brio må vara den stora vinnaren idag, men jag misstänker starkt att det även tillkommit (och fortsätter tillkomma) en massa nya medlemmar till Republikanska föreningen.

Inga kommentarer: