Dom jävlarna ska skjuuuuuuuuutas!

Vem skulle ha trott dig? Du fyllde i blanketten som inget.
Och sen så var det borta. Allt som var ditt....
-
Sällskapet Hagamännen läser jag i Aftonbladet. Ungdomar i överklassen som tillbringar sin tid att skapa en sida på Facebook som uppmanar till våldtäkt.
-
Sällskapet Hagamännen är en sluten krets för en utvald skara Hagamän i sina bästa år som alla delar idén om att sexuellt umgänge är något som gärna får ske efter endast den ene partens (mannens) villkor, det vill säga ladyn skall inte ha något val!
-
Så står det på deras sida på Facebook. Ett fotografi på den så kallade Hagamannen finns också på sidan. Alltså det var ett skämt bara säger den 18-åriga grundaren till Aftonbladet.
-
Och jag gillar fortfarande Säkert! och hennes låt Allt som är ditt:
-
Du går genom parken
Det är inte ens natt än
Och två som går bakom springer ifatt och tar
Allt som är ditt
Du borde ha skrikit
Men det kommer inget ljud
Dom behöver inte ens hålla för din mun
Allt som var ditt
Åh, tänk om du hade gått en annan väg
Eller inte vart så korkad och gått ute själv
Du kanske hade fel kjol eller kanske gick för sakta
Det måste va' ditt fel
Det måste va' ditt fel
Vem skulle ha trott dig?
Du fyllde i blanketten som inget
Och sen så var det borta
Allt som var ditt
Alla sömnlösa nätter
Allt rådlöst klamrande fast till allt som är konstant
Och allt som en gång var ditt
Åh, tänk om du hade gått en annan väg
Eller inte vart så korkad och gått ute själv
Du kanske hade fel kjol eller kanske gick för sakta
Det måste va' ditt fel
Det var aldrig ditt fel
De jävlarna ska skjutas
De jävlarna ska skjutas
De jävlarna ska skjutas
De jävlarna ska skjutas
Jag vet vad han heter
Jag står med ett gevär
Jag ska spendera mitt liv
Och ta tillbaka allt som är ditt
-
Aftonbladet meddelar att 10 minuter efter Aftonbladets samtalet med grundaren, stängs sidan ner.
-
Jag har nu startat en grupp på Facebook som heter
Stoppa våldtäkterna nu!
Det är ett första steg. Ett upprop för att få slut på detta meningslösa våld. Gå med i gruppen, berätta för alla era vänner. Ju fler som ansluter sig, desto större genomslagskraft, desto större nätverk.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Hm, jag hittar inte gruppen :(

Anonym sa...

DOM ÄR SÅ ÄCKLIGA!!!!! Världen är äcklig, det här kan inte vara sant! Hörde om snorungarna idag på radion och kände mig totalt uppgiven, hur fan kan någon tycka eller ens skämta om något sånt... men nu när jag har läst vad du skrivit håller jag med, kampen går vidare.

Anonym sa...

...men herregud! Slappna av. Det är ju uppenbart att det är ett skämt. Boysen sitter just nu å asgarvar på förfesten åt att Aftonbladet svalde betet å publicerade skämtet.

Anonym sa...

Tid kan inte spenderas, däremot går det utmärkt att tillbringa den.

Alexandra Einerstam sa...

Slappna av säger en anonym. Det är ett skämt. Ett jligt osmakligt skämt.

... och nu har jag ändrat till tillbringat istället för att spendera för den person som hakar upp sig på formalia.

Krassman sa...

Anonym II: Vissa saker skall man inte skämta om eller försöka skämta bort heller. Du kanske hade haft en annan inställning om du kände någon som hade blivit våldtagen eller blivit det själv.