Åsa Lindestam - äntligen på Blogspot!

Åsa Lindestam har hängt ett tag på s-info. Jag är en stark motståndare till s-info. För de som tror att det är SAP som tillhandahåller s-info, kan jag meddela att så är inte fallet. Det är ett privat initiativ.
-
Blogspot är, enligt mig, bäst! Blogspot gör att även politikerna vågar ta ut svängarna, utan att känna partipiskan. På Blogspot finns en massa bra och roliga funktioner som s-info saknar.
-
-
... Och anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att Åsa Lindestam skall känna lite prestationsångest och skriva en massa inlägg på sin nya blogg (och om ni tittar på bilden, visst påminner Lindestam lite, lite, lite om Tiina Rosenberg?).

5 kommentarer:

Duvan sa...

Hej. Vill bara kommentera ditt påstående om s-info, då det är fel. S-info är ett initativ av Socialdemokraterna i Borlänge och Partidistriketet i Dalarna.
År 1999 fanns det inget alternativ om man ville synas på nätet. Partiet centralt var inte med. Vi tog saken i egna händer och med hjälp av Karl-Oskar så fixade vi till det. Att sedan många fler arbetarekommuner och partidistrikt tyckte det var bra gjorde att
s-info utvecklades till vad det är idag. Visste inte att du är mot privata företag. Partiets lösning är ju också köpt och drivs av ett privat företag.Men det kanske är en annan sak? Bloogspot drivs ockå av ett privat företag!! Jag är säker på att Åsa som varit med i s-info i många år inser värdet att fortsätta synas där. Alla sätt vi kan nå ut på är väl bra. Eller hur! Ha en bra dag och se till att synas i riksdagsdebatten

Alexandra Einerstam sa...

"Visste inte att du är mot privata företag" - står det någonstans i mitt inlägg att jag är emot privata företag!? Jag är emot företag som ger sken av att vara något annat... När jag gick med i nätverket, trodde jag att det var nätverket för s-bloggare, alltså det nätverk som kommer centralt från partiet. Nu har jag fått vetskap om att det nätverk jag gått med i, inte är det "centrala" nätverket, utan just är från grundaren/grundarna av s-info (och med i bilden fanns något om en modellagentur, stämmer det?. Det s-nätverk som jag vill gå med i, har ännu inte lanserats...

Duvan sa...

Någon modellagentur? har allrig varit med i samband med s-info.
Men till saken, s-bloggar har inte på något sätt gett sken av att vara nåt nätverk för bloggar från partie. Det som finns på partiets sida, är att man kommer att kontakta oss intresserade under våren 2007/!?
Tycker själv att vi måste använda alla informationsmedel för att nå ut med vår politik; Internet, bloggar, tidningar, och framförallt personliga möten, ja de som finns och kommer att finnas. Eller hur?
Men som sagt.Ha en bra dag från Dalarna.
Ber också om ursäkt, trodde du var riksdagsledamot eftersom din majl var till riksdagen.

Alexandra Einerstam sa...

Jag förstår att det var ett initiativ av Socialdemokrater, och konstigt vore det väl annars?
Det kanske inte fanns något alternativ 1999 men nu kan man ju säga att det verkligen finns det, eller hur?

En sak som är trist gjort av detta företag är att S-info och de nya "S-bloggare" ger ett sken av att representera det Socialdemokratiska partiet, vilket det inte gör.

Det borde framgå tydligare att detta är helt fristående från den centrala organisationen, kolla bara på logotyper och teckensnittet som används.

Det står ingenstans att S-info och S-bloggare är ett initiativ från ett fristående företag eller en lokal förening, som inte har någon koppling till det som jag betalar min medlemsavgift till.

När nätverket för s-bloggare lanseras nu till hösten kommer jag självklart att ansluta mig till det nätverket.

Anonym sa...

Apropå Tiina. Du råkar inte veta om hon bloggar? Den bloggen skulle jag vilja läsa...