Maria Abrahamsson (Del III)

I januarinumret av papperstidningen QX (finns att ladda ner här. S. 18) intervjuas SvD:s ledarskribent Maria Abrahamsson av Magda Gad. En av frågorna lyder så här:
-
Du har fått läsa ett par utdrag från ett par bloggar där ett par flator skrivit att de gillar dig men tycker att det är synd att du inte är på deras sida. Vad tänker du när du läser sånt?

Har Magda Gad låtit Abrahamsson läsa min partikamrats blogginlägg Heliga Maria där Anna bland annat skriver Maria - varför är du inte socialdemokrat och varför är du så distansierad till andra starka kvinnor? Varför kan du inte tycka om oss litegrann bara? Vi gillar ju dig litegrann - bara för att du är så hård och besynnerlig!
-
Eller har Abrahamsson fått läsa mitt blogginlägg Maria Abrahamsson där jag skriver Precis som Anna, önskar jag att Maria Abrahamsson var sosse och feminist och (som så många andra hbq-personer) önskar jag att hon var flata, eller åtminstone öppensinnad och homovänlig.
Och osökt börjar jag nynna på Håkan Hellströms låt Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig...
-
Det är glädjande att läsa att Maria Abrahamsson har ändrat åsikt vad beträffar homosexuella som gifter sig och/eller skaffar barn.
-
Foto: Andreas Lönngren & Jonas Husbom/QX

Inga kommentarer: