Grattis Anna Ternheim!

För ett kort ögonblick trodde jag att Annika Norlin skulle få en grammis. Hon hade fått flest juryröster, men därefter fick svenska folket säga sitt och bawohishbam.... Anna Ternheim gick om Norlin.
-
Ternheim fick därmed två grammisar igår och jag vill bara säga grattis! Jag gillar verkligen Annika Norlin, framför allt när hon är Säkert!, men Anna Ternheim... hon har funnits där längre. Hon är min höst- och vintermusik. Hon finns där i bakgrunden när jag läser en god bok.


Andreas Kleerup var visst upprörd över att polisen gjorde drogtester under galan. I en tidning läste jag något svammel om att någon lagt något i hans nyårstårta. Suck! Förstår inte Kleerup att han är en förebild för många ungdomar? Knark är inte coolt. Bli hög på livet istället.
-
Vad jag även beklagar är att Markus Krunegård fick gå lottlös från Grammisgalan. Hans debutskiva är så jla bra!
-

1 kommentar:

Karin Berg sa...

Jag hade dött om Amanda Jenssen hade fått den...