Bli medlem!

Jag är med i två underbara S-föreningar - HBT-socialdemokrater och S-kvinnor. Nu vill jag naturligtvis värva fler medlemmar till mina två föreningar. Förutom att värva medlemmar anser jag att medlemsvård är viktigt. Därför tänker jag locka nya medlemmar med de två årsmöten som går av stapeln inom snar framtid. Årsmöte kanske låter tråkigt och trist och jättetråååååkigt, men kan vara alldeles underbaaaaaaaart!
-
HBTs i Stockholm har sitt årsmöte nu på lördag, 31 januari. Vi börjar klockan 17:00 på Sveavägen 68. Vi kommer att bjuda på två fantastiska soppor (plus baguetter, ost och smör) och efter mötet går vi (som vill) vidare och dricker ett glas och skålar för den nya styrelsen och det nya verksamhetsåret.
-
S-kvinnor i Stockholm har sitt årsmöte, lördag, 21 mars, klockan 09:30-17:00 på Sveavägen 68. Vi kommer att ha intressanta talare (om jag inte missminner mig kommer vi att prata om kvinnor, krig, konflikt och en av talarna är Lena Ag). Vi kommer troligtvis att ha ett litet mingel efter årsmötet.
-
Årsmötena är bara början. Det här året kommer bli ett oerhört spännande år! Vi har tre valrörelser framför oss (EU-val, Kyrkoval och Riksdagsval). 8 mars, Internationella kvinnodagen, har S-kvinnor i Stockholm tillsammans med LO-distriktet, ABF, Långholmens folkhögskola, AK, Partistyrelsen med flera ett stort hulabaluba på Långholmens folkhögskola.
-
1 maj kommer att bli stort och mäktigt.
-
Under våren kommer vi vidare att ha föredrag, föreläsningar, kurser, seminarier, kampanjer med mera.
-
För att bli medlem i HBT-socialdemokrater se bild. För att bli medlem i S-kvinnor mejla mig så fixar jag (Alexandra.Einerstam[at]socialdemokraterna.se).

Inga kommentarer: