För lite politik?

Det damp ner ett mejl i min inkorg, där en läsare av min blogg beklagade sig över att jag, den senaste tiden, skriver för få inlägg om politik & samhälle (inte det endaste om Israel) och för många inlägg om böcker, film, musik och annat.
-
Kulturbloggen har skrivit ett inlägg som heter Som s-bloggare får man inte blogga om kultur och nöje. Varför får jag, som S-bloggare, inte blogga om det jag vill (eller avstå från att blogga om sådant jag inte vill blogga om)? Finns det någon regel i bloggosfären som säger att en blogg med till exempel namnet HBT-sossen endast får blogga om politik?
-
För mig är allt politik. Det privata är politiskt!
-
Förutom politik älskar jag att laga mat, baka, spela scrabble, lyssna på musik, titta på film och serier... och läsa. Det avspeglar sig i min blogg.
-
Jag är inte bara (hobby)politiker, jag är människa också.
-
Under strecket
Jag försöker alltid hitta bilder till de inlägg jag skriver. Den bild som finns här kanske inte är så representativ för själva inlägget, men ganska rolig. Jag hittade den på Star Trek Databas.

Inga kommentarer: