Ben & Jerry's

Om jag vill lyxa till det köper jag Ben & Jerry's. Tyvärr saluförs inte min favoritsmak The VerMonster längre (åtminstone inte i Sverige). VerMonster består av lönnsirapsgräddglass med rostade pekannötter och kolasås.
-
En natt, när jag inte kunde sova, slog jag på teven och såg ett avsnitt av Gilmore Girls. De hade köpt två hinkar med Ben & Jerry's. I det ögonblicket önskade jag att jag bodde i USA.
-
Förutom fantastiska namn och smaker på glassarna så arbetar företaget efter tre deviser eller missioner - produktmission, ekonomisk mission och social mission.
-
Yes Pecan! är en glass, som anspelar på Barack Obamas Yes we can!. Intäkterna går till Common Cause.








Aftonbladet

2 kommentarer:

Karin Berg sa...

ja, ibland kan reklam bara bra :-) Och det ä r en god glass.

P-A Jonsson sa...

Man kan nog behöva granska sådan här marknadsföring (deras "missioner") i sömmarna. Vad är ord och vad är dokumenterbar fakta bakom? Hur kan de dokumentera sina påståenden när det gäller råvaror som vanilj, choklad, nötter mm?

Det finns andra livsmedelsföretag som gör väl så mycket på de här områdena, men de kanske inte har gjort det till en del av sina marknadsföring på samma tydliga sätt ännu?