Vägra kallas normal!

Ja, jag ansluter mig till Trollhares blogguppror - Vägra kallas normal. Enligt mig finns bara "normal" på tvättprogrammet. En titt på Wikipedia förenklar inte begreppet normal. Min partikamrat Gunnar Björing, har skrivit en hel bok om vad han (och statistiken) anser är normalt.
-
Idag sade min kollega att "alla har en släng av någonting" och hon har rätt. För handen på hjärtat - att vara normal i alla avseenden är en omöjlighet! Att alltid agera inom normen... Det kan vara en sjukdom, ja om du äter någon medicin avviker du ju från majoriteten. Det kan vara en eller flera tics eller hang-ups...
-
Vissa anser att min sexuella läggning är "onormal", men om man nu kan bortse från min "onormala" och eventuellt "avvikande" läggning, så finns det andra saker som jag gör eller inte gör, som till och med jag anser "onormalt". Jag har minst hundra hang-ups. I detta inlägg tänker jag bara delge en sådan, annars anser läsare av detta inlägg, hur "onormala" och fritänkande de än är, att jag är en "konstig prick". Här kommer det stora avslöjandet för denna dag:
-
Jag står inte ut om någon har teskeden kvar i koppen, när han/hon/hen dricker kaffet eller teet. Personen behöver inte ens dricka, det räcker med att skeden står där i koppen.... jag blir gaaaaaaaaaaaalen! Om personen går därifrån eller tittar bort en längre tid, gör jag mitt yppersta för att avlägsna skeden. Jag har faktiskt härdats på en punkt - nämligen när folk dricker ur en stor mugg och har skeden kvar. Jag står ut med det (men inte en längre tid), däremot en fin liten porslinskopp, med ett litet, litet, nätt öra och så en sked i det vackra, sköra tingest - vedervärdigt!

2 kommentarer:

trollhare sa...

Jag älskar när människor säger att det är normalt att ha tics. De har aldrig sett mig i säkerhetskontrollen på flyget...

Din vän sa...

Tjena. Tack för en trevlig kväll igår. Här finns nu en utmaning:
http://kulturbloggen.com/?p=3411
mvh
RS
kulturbloggen.com