Hur svårt är det att skydda sig?!

”Jag tog av den en gång...för att jag inte kände nåt och ... för att den började bli mjuk. Mest av ren desperation liksom. Fast jag ångrade mig jättemycket efteråt”.
-
Jag läser en skrämmande artikel i Aftonbladet om killars syn på abort. Killarna är dåliga på att använda kondom. Om tjejen blir gravid så anses abort som ett "nödvändigt ont", för att bli pappa i unga år ses som något katastrofalt.
-
även om killarna sa att det var tjejens beslut, så skulle de göra sitt bästa för att övertyga henne om att avbryta graviditeten” .
-
Hur svårt kan det vara att skydda sig?!
-
Därtill tillkommer att hiv ökar lavinartat i Sverige. Så snälla killar - skydda er! Lämna inte över ansvaret till tjejerna.
-
Läs ett utdrag av Maria Ekstrands avhandling här.
-

(Citat: Maria Ekstrand)



-

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra att du går ut och uppmanar att man ska skydda sig mot hiv

det går att läsa om en kvinna här som har hiv
http://www.metrobliggen.se/hivsmittad

Anonym sa...

Det är inte bara killens ansvar att se till att kondom används. Tjejer, se till att killen använder kondom och säg nej ifall det inte används.