Bli supporter!

Nu är socialdemokraternas vårkampanj i gång. Vi vill ha din röst - helst varje dag! Vi tror att goda idéer behöver stöd och mothugg för att växa sig starka. Vi vill investera i människors kraft, inte slösa bort den. Och vi är övertygade om att orättvisor inte är lösningen på Sveriges problem.
-
Vi söker fler supportar för vår idé. Som supporter blir du medlem i socialdemokraterna. Hur aktiv du vill vara bestämmer du själv. En supporter kan visa sitt stöd, men också vilja påverka och förändra. En supporter kan vara arg och och frustrerad. En supporter är framför allt aldrig likgiltig. Nu formas framtidens lösningar. Välkommen som medlem i socialdemokraterna!
-
Ni kanske kommer ihåg mitt tidigare inlägg om socialdemokraternas vårkampanj Bli supporter? Jag har nu blivit hjärntvättad av några på "kontoret" (läs 68:an) och inser att kampanjen och kampanjfilmen växer och framför allt detta med att som supporter är du aldrig likgiltig. Jag börjar faktiskt gilla det där med att vara supporter (jag gör ju för fn gratisreklam för kampanjen här på min blogg. P.S. Jag skickar fakturan till kassören på partihögkvarteret).
-
Det har gått så långt att jag på lördag kommer att iklä mig en supportersjal (se bild. Det är förresten Arne som poserar) och värva medlemmar på stan mellan 12-14. Så om ni ser någon lockig person på stan med St. Pauli-luvtröja, supportersjal och converseskor, så är det jag. OK - jag blev övertalad av Magnus Johansson, som i vanliga fall jobbar på LO.
-
Dock tror jag fortfarande på lokala kampanjer. Jag tror att partiet måste ge de lokala föreningar medel i form av ekonomiskt stöd och utbildningar, så att de lokala föreningarna kan göra egna kampanjfilmer.
-
Idag fick jag förresten en väldigt bra grej (se nedan) i anslutning till kampanjen, bättre än den där "klappergrejen" som vi fick efter valförlusten. Någon som fortfarande har "klappergrejen" och använder den?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klapper-grejen kan man ibland se på Söderstadion gråa gräsmatta. vad den gör för nytta där kan man ju alltid undra. Säkert någon stygg Bajen fan som försökt träffa domaren när resultatet som vanligt gått dem emot. Snart kommer även kampanjfilmen, halsduken och påsklämman ligga på samma plats.

Björn Fridén sa...

jag vill ha den halsduken!

Alexandra Einerstam sa...

Johan Holmgren sade att han fixat till vissa s-bloggare. Kontakta honom. Jag har redan fått en i egenskap av kampanjledare :)