Homosexuellas mål: Utplåna familjen

Kristdemokraterna Alf "Äktenskapets syfte är reproduktion" Svensson och Mikael "Ja till livet" Oscarsson har knåpat ihop en ny debattartikel, som publiceras i DN idag.
-
De flesta av oss minns nog kampanjen i tunnelbanan "Bevara äktenskapet". Den kampanjen var starkt homofobisk, precis som dagens debattartikel är. Tunnelbanekampanjen var inte bara homofobisk, den slog även hårt mot barn som inte lever i en (heterosexuell) kärnfamilj, till exempel barn som lever med en förälder och barn som är adopterade. Dessa barn tog väldigt illa vid sig av kampanjen.
-
I England gick motsvarigheten till Bevara äktenskapet ännu längre och skrev på sina affischer Gay aim: Abolish the family (=Homosexuellas mål: Utplåna familjen). Det homofobiska budskapet vågar varken Svensson eller Oscarsson skriva rent ut, men dagens debattartikel har samma syfte som kampanjen Bevara äktenskapet.
-
När Svensson & Oscarsson leverar sin slutkläm: Låt oss nu se att regeringen i god tid före valet 2010 tar nästa steg och visar att den står för en ny, modern familjepolitik i linje med de ovan beskrivna tankarna. Sverige behöver en renässans för äktenskap och familj, blir åtminstone jag full av skratt. Ny? Modern? Renässans? Jag misstänker starkt att herrarna menar motsatserna: Gammal! Omodern! Återgång!
-
Jonas Morian och Rabulist skriver också om denna debattartikel. Vidare tänker jag också tipsa om ett blogginlägg med avsändare Lennart Nilsson, folkpartiet i Nacka (vilket innebär att jag länkar till ett parti inom den så kallade alliansen). Nilsson skriver mycket bra på samma ämne.
-
(Bilden är omgjord. Den är numer ett homovänligt alternativ.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är trots allt väldigt sorgligt hur man ens kan tolka homosexuella som ett hot mot familjeideologin. Men att man sedan tyder en familj som alltid och absolut ett barn med två biologiska föräldrar i en harmonisk och perfekt tillvaro och där homosexuella tydligen är ute efter att bryta ned detta till en form av misär är ju helt vansinnigt.

Men jag antar att det blir så när man snackar om gamla konservativa gubbar som står och fipplar i bibeln i brist på egen guide i världen. Inte blir det bättre av att dessa gubbar även är ute och snurrar i politiken.

Att alliansen även predikar om att könsneutrala äktenskap skulle skapa en viss religös hostilitet bland nykomna medborgare är ju komplett skitsnack taget rätt ur luften. Man tar seden dit man kommer - och om man som invandrare kommer och tycker att könsneutrala äktenskap är fel så får man ju antingen gilla läget eller flyta iväg någon annanstans där den typen av arrogans är accepterat.

Personligen uppfattar jag mig själv som bisexuell och känner väldigt starkt för den diskriminering som homosexuella utsätts för. Själv vill jag se att homosexuella kan ingå äktenskap, men inte för att jag personligen är ett dugg intresserad för min egen vinnings skull utan det hela är ytterst symboliskt för att visa att människan kanske är lite mer öppensinnig och påläst än under den tid man var ute och trodde på troll och häxor.