”Jag skulle aldrig värva en bög”

Återigen ett skrämmande uttalande från en profil i idrottsvärlden. Förstår inte dessa människor vilken makt de har? Hur sådana uttalanden gör det svårt för ungdomar att komma ut, ungdomar som hellre slutar idrottar, än kommer ut som bög, flata eller trans.? Luciano Moggo säger vidare: "En homosexuell spelare kan inte göra en fotbollsspelares jobb. Fotbollsvärlden är inte gjord för dem". Vilken jla okunskap!
-
När jag var sjuk i dagarna, råkade jag slå på teven, där Oprah pratar med människor om hur det är att vara homo- eller bisexuell runt om i världen. Hon intervjuade bland annat John Amaechi, som var den första NBA-spelaren att komma ut i NBA:s historia. Den intervjun berörde mig starkt. När Amaechi kom ut, genererade det uppmärksamhet i hela världen, framför allt när en annan all-star i NBA, Tim Hardaway, sade följande: "I hate gay people so, you know, I let it be known. I don't like gay people. I don't like to be around gay people. Yeah, I'm homophobic."
-
Läs mer i Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frågan är varför damer och herrar har skilda omklädningsrum. En tjej tvingas aldrig att duscha tillsammans med kåta grabbar efter gympan, men som fotbollsspelande grabb ska jag acceptera att en sugen homfil står och stirrar på min penis i duschen. Så länge som det inte finns separata omklädningsrum för homosexuella så tycker jag precis som Moggi att de inte är välkomna.

Alexandra Einerstam sa...

Så om jag spelar i ett lag, ska inte jag få duscha med de andra tjejerna, eftersom jag är en "sugen homofil" som spanar in alla tjejers bröst och kroppar? När ska ni homofober inse att vi inte tänder på alla män eller kvinnor?

Vidare, vill du förbjuda homosexuella från gym och simhallar också?