Regeringen & Allmännyttan

35 procent - så mycket kan hyrorna i genomsnitt skjuta i höjden
-
Jag blir så jla förbannad när jag läser DN idag. Det nya "arbetarpartiet" förnekar sig inte. Moderaterna vill avskaffa allmännyttan:
-
Den självkostnadsprincip som säger att bolagen långsiktigt inte ska ta in mer i hyra än vad det kostar att driva verksamheten. På köpet försvinner allmännyttan som begrepp. Och med den dagens hyrestak, eftersom den begränsade hyresnivån i de allmännyttiga bolagen inte längre kan utgöra norm för hur mycket de privata hyresvärdarna kan höja sina hyror.
-
Hur mycket skall moderaterna förstöra vad beträffar det svenska folkhemmet?! Skiter de fullständigt i att alla inte vill äga sin bostad.
-
Tror de att de kan fortsätta gynna de rika utan att det stora flertalet inte märker det? De andra så kallade allianspartierna, vad anser de? Är det viktigare att sitta i regeringsställning och svika sina vallöften än att säga stopp? Stoppa denna idioti!
-
Rör inte min hyresrätt!


2 kommentarer:

Krassman sa...

Det fan inte klokt. Vi får väl se vad borgarna gör med denna utredning, tror du att dom vågar verkligen ?? Såg nog att du smygjobbade igår, trodde du hade semester......

Alexandra Einerstam sa...

Semester Krassman? Semester? Jag förstår inte ordet. När jag har semester ska jag jobba för hbt-sossarna på priden *skratt* och visst vågar moderaterna. De har cirka tre år på sig att sabba Sverige, självklart gör de det.