Pedofiler

På pedofil.se kan man läsa att det inte finns något "fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med".
-
Jag läser i dagens DN , Expressen och SvD om en sajt som heter pedofil.se. Sajten skyddas av Sveriges Rikes Lag. Ansvariga för sajten (och de pedofiler som skriver på sajten) hävdar yttrandefrihet.
-
I sajtens manifest ifrågasätts också den samtidiga acceptansen av homosexualitet och förbudet av pedofili. Såväl "gayrörelsen" som medierna och staten anklagas för vad man kallar en begreppsförvirring.
-
Begreppsförvirring?! Jag blir så jla förbannad! Homosexualitet är lagligt eftersom det handlar om vuxna människor och är en sexuell läggning. Pedofili är en vuxen människas sjukliga lust och begär till barn. Barn! Det är och förblir en sjuklig böjelse! Pedofili är inte en sexuell läggning, den kan aldrig jämföras med homosexualitet.
-
Den här jla sajten försöker göra sex med barn rumsrent. Barn! Det är vedervärdigt!
-
(Citat: DN)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha fått paniktilt. Texter som diskuterar mord är vanliga och inte olagliga. Prinicipiellt ingen skillnad mot andra ämnen som diskuteras och argumenteras. Det kallas yttrandefrihet.

Alexandra Einerstam sa...

Jepp, får lätt "paniktilt" när det kommer till barnens rätt i samhället.

Hellström sa...

“WILL SOMEBODY PLEASE THINK OF THE CHILDREN!!!”

Förklara gärna för mig om det är alla pedofiler som begår övergrepp mot barn.
För i sådana fall kan det lika gärna vara alla män som begår övergrepp mot kvinnor och då kan vi ju döma ut heterosexualitet som sjukdom.

MB sa...

Jag tycker du ser förbi målet lite, det är ok att vara homo i Sverige och vi anses friska här, men i många andra länder så är vi lika sjukdomsklassade som pedofiler. Och nej jag sympatiserar inte med pedofiler på ngt sätt men de måste få ha samma rätt som alla andra att uttrycka sig verbalt och skriftligt

Alexandra Einerstam sa...

Jag har inget emot yttrandefrihet, jag förespråkar yttrandefrihet!

Anonym sa...

Mer intoleranta och fördomsfulla människor än homosexuella är svårt att hitta (en generalisering förstås, men överlag). Inte så förvånande, man sparkar neråt.

- Sagitta