Per Gudmundson drar på smilbanden när folk får sparken.

Jag och många med mig här i C. blir så förbannad på Per Gudmundson som skriver på SvD:s ledarsida idag. Jag citerar ett utdrag ur hans inlägg:
-
SAP - När mor bolagiserar är det rätt
-
Det är alltid tråkigt när arbetstillfällen försvinner, men när nedskärningarna drabbar socialdemokraterna finns det anledning, ändå, att dra på smilbanden.
-
Först och främst att hänvisa till "mor" är plumpt. Rent ut sagt en förbannad manlig härskarteknik för att förminska Mona Sahlin.
-
Ja, vi såg det förresten också i partiledardebatten senast, när Fredrik Reinfeldt kallade Mona Sahlin för just Mona och när Mona sade till honom att ett sådant tilltal inte passar sig i Kammaren, då blev han sur och försökte skämta genom att säga partiordförande Sahlin (och det är en av de få gånger jag är enig med Maria Abrahamsson, för när hon satt i SVT:s morgonsoffa idag sade hon att det var plumpt av Fredrik Reinfeldt och vidare "det skämtet gick inte hem").
-
Hur kan man i det ena andetaget säga att det är tråkigt när arbetstillfällen försvinner och i nästa andetag dra på smilbanden för att människor fick sparken från socialdemokraternas Riksdagskansli?! Hur har han mage att le åt detta?! Är det för att i Gudmunsons ögon är sossar mindre värda och därför kan man skratta åt de sossar som får sparken från sitt jobb? Vad är det för kass människosyn?
-
Per Gudmunson, du borde skämmas! Många av mina vänner fick sparken från Riksdagen, är det något att le åt?
-
Mitt inlägg om bolagiseringen kan ni läsa här.

Inga kommentarer: