Homofobin i Polen fortsätter


-
I bland annat det här inlägget har jag pratat om homofobin i Polen.
-
Vad det än må vara, anser homofoberna i Polen att h o m o l o b b y n* är verksam i allt från Teletubbies till att homosexuella lärare hjärntvättar sina elever. Homosexuella lärare? Ja, de bör få sparken enligt vice utbildningsministern Miroslaw Orzechowski.
-
Nu är det dags igen, läser jag i Sydsvenskan (by the way en briljant artikel av Kjell Albin Abrahamson) och SvD.
-
Serien Little Britain visar ett klipp (se ovan) där två präster kysser varandra. Den scenen klipptes naturligtvis bort i Polen.
-
Det högerextrema polska regeringspartiet Polska familjeförbundet (LPR) består av en bunt homofober, men enligt SvD har LPR cirka 3 procents stöd i nuläget (ja, jag vet att jag har sagt att opinionssiffror inte är att lita på). Jag hoppas innerligt att denna procentsats håller i sig till nästa val i Polen.
-
För är det något jag inte förstår med homofober, är att de envisas med att vi hbt-personer vill infiltrera, manipulera och omvända heterosexuella så att även de ansluter sig till den h o m o s e x u e l l a..l i v s s t i l e n.
-
Vidare har de fått för sig att denna "homosexuella livsstil" är något merparten av hbt-personer har valt. Det är ungefär som att välja mellan en blå eller röd tröja. När skall dessa mörkermän inse att jag inte har gjort detta val?! Ja visst finns det några kvinnor som tagit ett politiskt ställningstagande och valt den lesbiska "livsstilen", men merparten av oss har inget val.
-
Jag har fullt sjå att betala räkningar, städa, tvätta, motionera, arbeta, handla, laga mat, skriva brev, läsa böcker, lyssna på musik, titta på film, arbeta politiskt på min fritid, skriva och träffa vänner och familj. Ja, jag gör allt det som heteros gör.
-
Det enda som skiljer mig från en heterosexuell person är min sexuella läggning, med betoning på sexuell. Jag attraheras och blir kär även i tjejer.
-
By the way... Det enda val jag har gjort beträffande min sexuella läggning är att jag inte (om det nu kommer upp på tapeten), säger att jag är bisexuell utan queer. Jag består av många delar. Jag är inte min sexuella läggning. Min sexuella läggning är en del av mig och tillsammans med de andra delarna gör den mig till den jag är.
-
Efter mitt arbetspass skall jag ut och propagera för den "homosexuella livsstilen" och omvända en och annan heterosexuell kvinna (OBS! Ironi, för er som inte förstår ironi).

-
All kärlek är bra kärlek!*
-
*Ett begrepp som florerar är homolobby. Det skall uppenbarligen existera en lobby som uppmanar till homosexuell livsstil. Varför har inte jag blivit rekryterad? Jag letar förtvivlat efter den, men har ännu inte (efter nio år som queer) hittat den.

* Citat: Miljöpartiet

Inga kommentarer: