Håller du dina löften?

Socialdemokraternas kampanjer brukar jag ha synpunkter på och jag har fram tills nu varit en smula avundsjuk på Moderaternas kampanjer. Nu visar det sig dock att den senaste kampanjen från Moderaterna är snudd på självmål. Håller du dina löften? Det gör vi.

Ingen oppositionspolitiker kan låta bli att gå till angrepp mot Moderaterna, när ett sådant här guldläge uppenbarar sig. Det här är ju som att ta godis från ett barn. Några bloggare har redan nappat på betet: Peter Johanssons inlägg heter (M)ånga brutna löften blev det, Roger Jönssons inlägg heter Dessa löften har moderaterna brutit och Martin Mobergs inlägg är titulerat (M):s vallöften håller lika bra som riktigt svag is....

Ja, jag vet tyvärr inte hur PR-byrån Moderaterna tänkte, när de lanserade sin senaste kampanj. Kan någon moderat på propagandaministeriet berätta det för mig? Per Schlingmann? Någon?

Tyvärr har Socialdemokraterna tagit bort sidan med granskningskampanjen av Moderaternas löften (varför då?!). Annars hade vi haft ytterligare källor att ösa ur. Jag vill därför uppmana de rödgröna nätrötterna att haka på. Hur många löften har Moderaterna brutit?

Inga kommentarer: