Bommersvikseminarium nu på fredag

Det ser ut som om jag kommer att närvara på Bommersvikseminariet nu på fredag (dock inte spikat till 100 procent ännu). Det glädjer mig, då seminarierna på Rönneberga var rena rama Red Bull för röda rosor som jag. Jag har därför höga förväntningar på att Bommersvikseminariet har samma effekt på mig.

Skolan är i fokus när socialdemokrater i den 52-huvade kriskommissionen träffas.

Programmet för fredagen är som följer:

11.00 – 12.00 ”Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
Lena M Olsson, undervisningsråd Skolverket

12.00 – 13.00 Lunch

13.00 – 14.00 ”Hur kan vi vända utvecklingen i skolan?”
Mikael Damberg, riksdagsledamot (S)
Jan Larsson, kommunikationsdirektör Nordea, tidigare på McKinsey

14.15 – 15.15 ”En skola för lika möjligheter”
Erik Nilsson, utbildningschef Botkyrka, f.d. skolborgarråd i Stockholm (S)

Relaterat: Det gröna folkhemmet: Att skapa ett jämlikt och hållbart samhälle,
Rönnebergaseminariet - Red Bull för röda rosor, Rönnebergaseminariet, Det goda samhället, Det gröna folkhemmet (del II), Det gröna folkhemmet

Läs även Ylva Johanssons inlägg Utbildningsgaranti för ungdomar.

Foto: Sveriges dåvarande finansminister Gunnar Sträng på Bommersvik 1958.

[ UPPDATERING]

Ja, just ja... jag har gått och irriterat mig på
Per Gudmundsons inlägg en längre tid. Han skriver nämligen i sitt inlägg att det var fler reportrar och journalister än sossar på Rönnebergaseminariet.... för hans vetskap var vi socialdemokratiska bloggare också placerade på "pressläktaren" och några av oss räknas i högsta grad till förnyarna.

Inga kommentarer: