Code of ethics

Johan Westerholms inspirerades av mitt inlägg Trust no one och har nu på morgonkvisten skrivit inlägget PR och Media: En stilla fundering om kompetenser och etiska regelverk. Jag, i min tur, vill varmt rekommendera hans inlägg. Det är också därifrån jag lånat ovanstående bild. 10 punkter. 10 etiska regler som jag önskade att även svenska PR-konsulter kunde följa, men icke.

Ja, just ja... jag tror att jag i mitt förra inlägg glömde att länka till Peter Johanssons inlägg En rökt Laaks(o) med brallorna i knävecken. Den skademinimering jag nu ser från inblandade aktörer (se till exempel Laakso försök), är rent ut sagt bedrövlig. För pengarna ni tjänat på att sälja er själ, borde ni anlita riktigt bra krishanterare. Det är precis som Westerholm skriver i sitt inlägg: PR-byråer och PR-konsulter är verkligen de absolut sämsta att hantera främst sin egen PR.


Inga kommentarer: