Fredrik Pettersson till valberedningen?

Inför valrörelsen skrev jag inlägget Om jag vore Sörmlänning och bodde i Eskilstuna... Idag läser jag i DN om förslag till Socialdemokraternas valberedning.

Fredrik Pettersson föreslås till ersättare i valberedningen. Varför ersättare? Gör honom till ordinarie! Dock måste jag tillstå att det är trevligt att se en HBT-sosse bland de ordinarie, nämligen Jonas Gunnarsson.

Läs mer hos Peter Johansson och Mats Engström.

[UPPDATERING]
Nu har Marika Lindgren Åsbrink skickat mig länken till Socialdemokraternas hemsida, där förslaget finns.
Södermanlands tidning
Ekuriren
Folket

4 kommentarer:

Peter sa...

En äkta raggare i Valberedningen :)Var är tärningarna och doftgranen?

Johanna Graf sa...

Han och Göran Johansson är väl i princip de enda ljusen i mörkret, men vad gäller Fredrik så hörde jag en kommentar om honom igår som säger allt: "Ja, han är skitbra, men inte tillräckligt föränkrad i partiet för att kunna påverka."
Säger allt om problemet och dess vidd!!!!

Alexandra Einerstam sa...

Johanna - och där har vi pudelns kärna - det är därför jag tror Fredrik är så jla bra i det här sammanhanget.

Anonym sa...

Raggare? Jaha... Är det för tatueringarna? Jag tror att här hjälper varken vara professor eller raggare... Först ska man hitta POLITIKEN och sen den som vill driva den från toppen... hur i h-e ska detta låta sig göras. M lade ju beslag på jobben och skatten, och SD snodde demokratin, Sverige, Svenskarna gamla socialdemokratiska värden...