Herbst, autumn, höst, autunno...

Jag gillar hösten. Tjocka tröjor, fingervantar och benvärmare. I motsats till sommaren är det nu helt ok att vara inomhus och titta på film, serier och läsa böcker under duntäcket.
-
Jag dricker mitt äppel- och kanelte (jag köper det på Bönor & Blad och jag tror det heter Canelia) och äter alldeles för många brownies (köp en på Seven/Eleven - de är goda men kompakta).
-
Hösten är som gjord för att lyssna på Anna Ternheim och Ane Brun. Just nu lyssnar jag på Anna Ternheims fantastiska cover When Tomorrow Comes och Ane Bruns cover Big in Japan.
-
De serier jag följer är framför allt Bones och True Blood. Jag har sett filmen Wall-E, som jag kan rekommendera till såväl vuxna som barn. Nästa film jag kommer att se på bio blir troligtvis Patrik 1,5.
-
Jag har läst Inger Edelfeldts nya bok Namnbrunnen med stor behållning och har just tagit mig igenom första delen- Hans majestäts drake - i en serie om draken Temeraire. Jag gillar sagor. Jag gillar vampyrer och jag gillar drakar. Ja, just ja... jag gillar deckare också och som arkeolog vill jag passa på att rekommendera deckaren Nefertiti - Dödsboken, skriven av författaren Nick Drake (som delar namn med en av mina favoriter).
-
Framför allt är hösten till för att gå på en massa kurser, seminarier, föreläsningar och studiecirklar. Jag har anmält mig till en kurs som ges av ABF. ABF fortsätter även med feminismen i och med Feministhöst.
-
Naturligtvis upptar mitt politiska engagemang den största delen av min fritid, men jag har nu avsagt mig ett styrelseuppdrag och kommer därmed att ha lite mer tid till mitt förfogande.
,

Inga kommentarer: