Manifestera för demokratirörelsen i Burma

För ett år sedan stod jag på Medborgarplatsen och manifesterade för demokratirörelsen i Burma. Då var vi många rödklädda.
-
På fredag, 26/9, klockan 17:00 är det dags att manifestera igen. Denna gång på Sergels torg. Catti Ullström är bitter över att media och politiker inte bryr sig om Saffron Revolution Day detta år:
-
Själv frågar jag mig vart politiken och stödet är nu. Om en vecka är det ett år sedan tusentals svenskar sprang runt i röda tröjor för att stötta Burmas folk. Det är ett år sedan jag höll tal inför drygt 3000 människor på Medborgarplatsen. Det är ett år sedan företrädare från samtliga av Riksdagens partier lovade att inte glömma Burma. [...] Är jag bitter? Inte ens hälften så bitter som de burmeser som fortfarande väntar och hoppas på omvärldens stöd.
-
Jag kommer att vara där! Inte i en röd tröja, men väl i en röd jacka (i min röda tröja frös jag nämligen förra året). Jag hoppas att fler uppmärksammar denna manifestation (även i år). Det handlar om internationell solidaritet, även när media och politiker inte hakar på.
-
S-studenters Burmautskott, Svenska Burmakommitten, Minns du Saffransrevolutionen i Burma? Manifestation till minne av Saffransrevolutionen finns som event på Facebook.
-

Inga kommentarer: