Blondinbella + HBT-sossen = sant?!

Jag är lika chockad som bloggen Fina Flickan Tycker Till. Bloggtoppen har ett underlig system som sammankopplar olika bloggar och här återger jag inlägget i sin helhet:
-
Jag har just varit inne på Bloggtoppen för att undersöka hur många som har varit inne på bloggen idag. Alltid lika roligt.Funderar i bland på om jag känner alla, eller om någon "utestående" har läst vad jag har skrivit och i så fall, vad denne kan tycka om min blogg.
-
Hur som helst, till min stora fasa scrollar jag ned en bit (är inte så hemma på det här med bloggtoppen ännu) och ser rubriken "Om du gillar denna blogg kanske du även gillar....." (och det är här min fasa sätter in):
-
Blondinbella samt HBT-Sossen!!!!!
-
Ursäkta men jag kan inte se "the connection" mellan deras bloggar och min! HBT-sossen verkar bära på ett högerhat av en dignitet som till slut kommer att riskera hans eller hennes hälsa. Hon/han är lika rebellisk som jag är feg.
-
Blondinbella gör en spray tanning och lägger ut foton på sin "bikinirand". Citat från hennes blogg:"Spray tanning håller i en vecka och det är helt ofarligt för kroppen! Karin som jag träffade var en ungblond söt tjej som var jätteduktig och gjorde det jämt. "
-
Jag vill inte låta överlägsen på något vis, men det känns som att det inte riktigt håller att ha "en ungblond (?) söt tjej som var jätteduktig och gjorde det jämt" som referens till att spray tanning är helt ofarligt.
-
Nu undrar jag: Var finns likheterna mellan dessa bloggar och min egen?Ska jag känna mig förolämpad eller smickrad, det är frågan.
-
Jag känner mig förolämpad av Bloggtoppen som ger läsare tips att om de gillar till exempel min blogg, så gillar de även Blondinbellas.
-
Blogginnehavaren skriver i sitt inlägg: HBT-sossen verkar bära på ett högerhat av en dignitet som till slut kommer att riskera hans eller hennes hälsa. Hon/han är lika rebellisk som jag är feg. Om blogginnehavaren bara hade gått in på min blogg, hade hon insett att jag är en kvinna och att skriva att jag bär på ett högerhat av dignitet som kommer att riskera min hälsa, är väl en stark överdrift? Jag är socialdemokrat och jag hatar inte högern.
-

Inga kommentarer: