Tack!

Foto: Giovanni Palusa
-
Jag vill tacka alla er som var med på vår vigsel i Humlegården Första maj. Jag vill tacka alla som har mejlat och ringt och gratulerat oss. Jag vill tacka HBT-socialdemokrater i Stockholm och Stockholms arbetarekommun. Jag vill tacka Första majkommittén. Jag vill tacka S-kvinnor i Stockholm. Jag vill tacka LO och Wanja Lundby-Wedin. Vilket tal du höll Wanja Lundby-Wedin!
-
Jag vill passa på att rikta ett specifikt tack till vår vigselförrättare Paul Trossö, men även Malin Svensk Strindberg, Anna Kettner och mina svärföräldrar Rosmarie och Ulf Andersson. Jag vill tacka alla er som har nämnt könsneutrala äktenskap (och vårt äktenskap) i era Första majtal. Jag vill tacka journalister och fotografer.Tack till Olle som lagt ut en skakig filmsnutt på YouTube.
-
Ni är underbara! Tack!
TV4-nyheterna hade också ett reportage om oss i 19-sändningen från Första maj. Tyvärr finns det ingen direktlänk till den, men den finns under senaste sändningar.

1 kommentar:

Przemysław sa...

Lovely picture of a lovely wifes! All the best for both of you!