En schysst valrörelse

Vi är mitt uppe i en valrörelse. Jag vill vara i valstugan, dela ut flygblad, affischera och knacka dörr.
-
Häromdagen blev jag sur över att någon satt upp Piratpartiets valsedlar på valstugorna vid Åhléns City. Jag är glad att Anna Troberg vill ha en schysst valrörelse. Igår blev jag, under en promenad, varse om att några SSU:are ägnat sig åt att sabotera Folkpartiets affischer mellan Högdalen och Rågsved. Hur vet jag då att det var SSU:are? Ja, vilka har tillgång till tejpen Unga Socialdemokrater och SSU:s valaffischer och väljer att använda denna tejp och dessa affischer för att sabotera högeraffischer?
-
Förutom att jag är uppslukad av valrörelsen, är jag orolig för min arbetssituation - dessa två faktorer har resulterat i att jag befinner mig i något som bäst kan beskrivas som en bloggsvacka. Jag har nu två dagar på mig, då jag kan blogga. Just nu lockar dock Naomi Kleins bok Chockdoktrinen mer.
-------------------------
UPPDATERING
Jag har nu fått detta meddelande på Facebook av Jonas Larsson:
Läste din notering om SSU-vandalisering av FP-affischer. Har pratat med Nedim som säger att de har blivit bestulna på affischer mm och att dessa bl.a. har använts till att sabotera FP-affischerna och polisstationen i Rågsved. Han intygar att det absolut INTE är SSUarna som ligger bakom.

Inga kommentarer: