Evin Cetin & Åsa Westlund blir inkryssade

Kristian Krassman skriver på sin blogg Grattis Evin! och drar slutsatsen att Evin Cetin kommer in via personkryss. Eva-Lena Jansson och Peter Swedenmark tror också att Cetin blir inkryssad. Förutom Evin Cetin, tror jag även att Åsa Westlund har goda chanser att bli inkryssad. Jag förtidsröstade i fredags och kryssade Evin Cetin. Jag ser gärna att fler väljare kryssar Evin Cetin i detta val till Europaparlamentet.
-
Jag har nu stått i valstuga några dagar och de namn som dyker upp oftast är Åsa Westlund, Evin Cetin och Ardalan Shekarabi. Marita Ulvskog, som är Sossarnas förstanamn, dyker naturligtvis också upp. Enligt min bedömning så tycker hälften att det är bra att Marita Ulvskog är Sossarnas förstanamn, medan andra hälften tycker att det är det mest idiotiska "vi" någonsin har gjort. Betydligt sämre går det för den fackliga kandidaten, Olle Ludvigsson (vilket jag har skrivit tidigare om). När jag har talat med fackliga företrädare har de sagt att de hellre röstar på Marita Ulvskog, Åsa Westlund, Evin Cetin och Ardalan Shekarabi än Olle Ludvigsson. Det är inget bra betyg.
-
På Evin Cetins hemsida läser jag idag:
-
Långt över hundra pizzerior runt om i Sverige skyltar under måndagen om inför valet till Europaparlamentet. De är numera också valstugor för Evin Cetin, socialdemokratisk kandidat. Hela 60 000 pizzakartonger med politiska budskap ska delas ut fram till valet. De kommer även att uppmana sina gäster att rösta. Många pizzabagare kommer även att ta på sig t-shirts och knappar, affischera och sprida foldrar.
-
Själv funderar jag på att ta bussen till Tyresö och Alléplans pizzeria någon dag denna vecka. De serverar nämligen en Evin-pizza, som Martin Nilsson anser är så god att den är "väl värd en omväg". Jag är också nyfiken på hur Cetins pizza-kampanj fungerar på plats.
-
Fler som bloggat om Evin Cetin och Åsa Westlund:
Kim Lundin, Eva Hillén Ahström, Mitt i steget

Inga kommentarer: