Lag stärker hbt-personers rättigheter i Serbien

Idag har jag jobbat som vakt, utan fri tillgång till internet. Tack vare lite trixande med mobilen har jag dock lyckats twittra. Därför är jag glad att till exempel en organisation som Kvinna till Kvinna finns på Twitter. Idag lade de ut följande nyhet på Twitter - Kontroversiell lag stärker homosexuellas rättigheter i Serbien och jag kunde läsa hela artikeln på min mobil.
-
Sådana nyheter gör mig glad! Någon som är ännu gladare än jag idag är nog Biljana Stankovic från Novi Sad Lesbian Organisation: Jag är lycklig idag. Nu har vi en lag som stödjer oss och vi kan äntligen börja agera öppet för våra rättigheter.
-
I morgon klubbas förresten en könsneutral äktenskapslag igenom i kammaren. Det firar vi sossar (HBT-socialdemokrater i Stockholm, SSU Fiero och S-kvinnor i Stockholm) med tårtkalas på Mynttorget klockan 16:00. Kom du också och fira med oss!

Inga kommentarer: