Att ha, att älska, att vara

Jag hittade ett inlägg jag döpt till Att ha, att älska, att vara, där jag bland annat skriver:
-
Stefan Löfvén och Åsa Kullgren talade välfärd (det är nog det rådslag som ligger mig varmast om hjärtat) och jag imponerades av Kullgren. Enligt Kullgren är välfärd att ha, att älska och att vara (hon har snott det från Erik Allardts bok Att ha att älska att vara. Om välfärd i Norden).För Kullgren är att ha bostad, mat, hälsa, att älska är familj, att älska den man vill (jepp, hon var den enda som nuddade lite vid hbt), att vara är delaktighet och inflytande i samhället.
-
Det är ju en perfekt kampanj för oss socialdemokrater. Mycket bättre än "Alla ska med". Vår generella välfärd handlar om jobb, bostad, hälsa, kultur... I vårt samhälle ska man få älska och gifta sig med sin partner oavsett kön och familjer kan se ut på olika sätt... och att få vara delaktig och ha inflytande i det samhället vi lever i! Så släng er i väggen Kommunikationsavdelningen - här har en gräsrot redan gjort jobbet åt er.

Inga kommentarer: