Bokslut Öppna kriskommissionen

I och för sig skrev jag mitt bokslut om Öppna kriskommissionen (ÖKK) i förrgår, men det är egentligen idag som vi (läs initiativtagarna) gör bokslut. Det gör vi i och med att Socialdemokraternas kriskommission presenterade sin slutrapport igår och det gör vi i och med den debattartikel i dagens Aftonbladet som några av oss har skrivit. Jag vill även passa på att rekommendera Johan Westerholms inlägg Socialdemokraterna: Mitt bokslut för Öppna Kriskommissionen.

Det må vara bokslut för ÖKK, men som Westerholm skriver:
Nu är det dags att öppna upp och att jobba framåt. För egen del avslutas idag mitt engagemang i ÖKK – Öppna Kriskommissionen – i dess nuvarande form. Vi är några stycken som börjat diskutera om formerna för dess framtid. För den kommer leva vidare men med en annan form och ett annat fokus.
Till syvende och sist vill jag återigen tacka alla som på ett eller annat sätt varit med i ÖKK.

Relaterat:Debattartikel i Aftonbladet: Låt inte S-ledningen tysta ner kritiken,"Partiet ska vara Sveriges mest nyfikna, öppna, progressiva och ödmjuka", S behöver fler plattformar
Andra som skriver om ÖKK och debattartikeln: Peter Johansson,

Inga kommentarer: