Ni som följer mig här på bloggen, vet att jag är
starkt kritisk till Förbifart Stockholm. Trots att vi är
partikamrater, är jag och
Carin Jämtin djupt oense i frågan om Förbifarten. Just nu vill veta vad Jämtin tycker om
artikeln i SvD idag. Förbifart Stockholm kommer redan att vara överbelastad redan 10-15 år efter invigningen (läs ökad bilism). Det innebär i förlängningen köer och långsamma resor,
särskilt för busstrafiken.
2 kommentarer:
Det är därför jag tycker att vill man så gärna bygga Förbifart Stockholm då ska man bygga en tunnelbanelinje som går på exakt samma sträckning och som helst fortsätter längre.
Det behövs tunnelbanor och pendeltåg som går i kringleder i länet.
Det finns kommuner i länet som inte har någon spårbunden trafik alls. Detta är fel.
Spårväg Syd är en bra idé.
Tågspår mellan Huddinge och Haninge är en annan bra idé.
Norrtälje och Ekerö borde också få spårbunden trafik.
Den spårbundna trafiken borde utökas i Nykvarn, Södertälje, Botkyrka, Nacka och flera andra kommuner. Detta är framtiden.
Läs vad ASPO skriver, så inser ni att innan den ens är byggd så kommer den att inte behövas.
http://www.asposverige.se
Skicka en kommentar