Vad är det som egentligen gäller beträffande 75-dagarsregeln?

FÖRVIRRING Förra veckan bloggade jag kort om Ekots nyhet att de Rödgröna inte tänker ändra villkoren för dem som stämplar på deltid. Jag fick då tre tweets från Socialdemokraten Veronica Palm (på twitter @veronicapalm). Det första löd:

@Einerstam nja. Finns inte plats för i 1a budget. Akuta reparation av A-kassan är prio men oxå utredning av vidare förbättringar tex delt.

Det andra löd:

@Einerstam Ville bara tydligt säga att rapporten om att vi nu är mot är fel. Det finns inte med i en regering-Sahlins budget1 är det rätta.

Det tredje ett förtydligande:

@Einerstam Vi tycker den är fel. Röstade emot den. Har föreslagit alternativ. I skuggbudg lovar vi en utredning som finner lösningar på det.

Bra så, tänkte jag tills jag läste Aftonbladet idag - De rödgrönas a-kassebluff. Nu vill jag verkligen veta vad det är som gäller? Kommer 75-dagarsregeln att bestå efter en Rödgrön valvinst? Kommer den att försvinna? Kommer den att ändras?

För mig och andra, som befinner sig i samma sits som jag, är det viktigt att få klarhet i detta.

Inga kommentarer: