"If I only could, I'd make a deal with God"

Jag vaknade i morse och ovanstående mening från låten Running up that hill gick på repeat i mitt huvud. Det var dock inte Kate Bush som sjöng i mitt huvud, utan en mansröst. Jag gick då till YouTube, sökte och hittade den här covern:

Det är en tevekanal som använder låten i en trailer för sina program, vilket förklarar varför det är Placebo och inte Kate Bush som jag har på repeat i mitt huvud. Apropå Kate Bush har Stationsvakt gjort en egen video till Kate Bushs låt Under Ice, som jag gillar skarpt. Kate Bush v. Mumindalen:

Stationsvakt har även lagt ut några bilder från gårdagens begivenhet. Bland annat ett foto där jag samtalar med Aftonbladets Jan Helin och Lena Mellin. Johnny har fotat ur en olycklig kameravinkel, vilket gör att det ser ut som om jag tar Helin på magen, men det gör jag icke.

1 kommentar:

stationsvakt@gmail.com sa...

Haha, jag tror jag har en annan Alexandra vs Jan Helin-bild hemma. Ska maila den till dig vid tillfälle.