Göran Hägglund har utsett sig själv till hela svenska folkets talesman

Svenska folket har rätt att få veta vad de rödgrönas speciella tolkning av begreppet jämställdhet egentligen innebär, skriver Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund på DN Debatt idag. När Hägglund utser sig själv till talesman för svenska folket, så haltar logiken betänkligt. Enligt Hägglunds resonemang borde KD ensamma ha majoritet i riksdagen, men så är inte fallet. KD är istället ett parti som balanserar farligt nära fyraprocentsspärren. Varför röstar så få svenskar på det parti i svensk politik som är mest tydligt värdeorienterat? Svaret: Kristdemokraterna är i otakt med verkligheten och den tid vi lever i.
-
Det här inlägget skulle kunna bli så mycket längre. Jag hade nämligen för avsikt att även skriva om demokratisyn, valfrihet, jämställdhet, vårdnadsbidraget (som är en flopp), individualiserad föräldraförsäkring med mera. Men jag är heligt förbannad efter Hägglunds debattartikel (läs dravel) och jag inser att jag inte kan skriva ett inlägg i effekt.
-
Jag är dock övertygad om att vi kommer att få se fler utspel av Hägglund, där han försöker agera talesman för svenska folket. Därför lovar jag er läsare, att jag inte kommer att låta Göran Hägglund stå oemotsagd i dessa frågor. Till syvende och sist vill jag uppmana Hägglund att läsa NE:s definition av jämställdhet.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Varför så arg? Och NE:s definition av jämställdhet är väl inget argument för att kvotera och tvinga enskilda människor att bete sig som du vill. Det finns ju en möjlighet att de vill leva sitt liv på sitt eget sätt.

Benjamin sa...

Precis, du svävar i ovisshet. Hade för lite tid eller för dåliga argument?

Tobias sa...

Sossarnas syn pa jamstalldhet ar att lagga sig i manniskors privatliv och "skapa"jamstalldhet genom att med manniskoforakt mena att folk ar for korkade att inse sitt eget basta.

Socialdemokraterna tror jamt att dom talar for alla i Sverige. Jag tror att ilskan som du har ar mer territorium markande an logik...

Att be sossarna definiera vad deras syn pa jamstalldhet ar inte orimligt.

Vilket dravel... Inte for att jag ens skulle kunna tanka mig att rosta pa kristdemokraterna sjalv.

Sossarnas nya politiska vag ar en flopp, och det kommer dom val inte inse forran efter valet da det ar forsent...

Medborgare X sa...

Jämlikhet är att slippa bli manipulerad av politiker och andra typer av ideologer som anser sig veta bättre än vanligt folk. För hur jämlikt är det att överheten ska peta och lägga sig i vad vanligt folk gör? Håll fingrarna borta, eller så hugger vi av dem!