"Äktenskap är av hävd"

Äktenskapet är av hävd, och i de flesta länder, samlevnad mellan en kvinna och en man. Jag kan inte se varför det ska ändras.
Ett barn har rätt till sin biologiska mamma och sin biologiska pappa.
(Alf Svensson till SvD)
-
Om någon väckte Alf Svensson mitt i natten, tror jag att hans första två meningar skulle vara "äktenskap är mellan man och kvinna" och "för barnets bästa". Att inte SvD tröttnar på att publiceras dessa mantra om och om igen (läs tidigare inlägg om detta). Om Jesus hade levt idag hade han sagt "det var inte sååååååå jag menade. All kärlek är bra kärlek".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hela den debatten drivs av fördomar, och tyvärr är till och med argumenten nere på sandlådenivå. Men låt dom hållas. Det blir väl som förra gången då dom tyckte att partnerskap var lika illa och nu tycker att det är bra. Konservativa är inte särskilt progressiva... ;)

I slutändan så tror jag att kd blir tvungna att acceptera könsneutrala äktenskap...

Alexandra Einerstam sa...

Kd kommer aldrig att acceptera könsneutralt äktenskap. Vi kommer att få se en prop. från regeringen i höst, där alla står med utom kd.

Anonym sa...

Nu handlar de om pensionärernas ekonomi och inte om homo-äktenskap. Men de är inte frågan om - utan när vi tex ser två karlar tungkyssas i kyrkan efter att de ingåt äktenskap. Fasen vad jag skall garva gott åt alla religiösa stollar och en del kd-anhängare