Varför mejlar TCO mig? Del II

I ett tidigare inlägg frågade jag varför TCO mejlade mig och Elisabeth Qvarford svarade mig faktiskt i kommentatorsfältet. Jag gillar faktiskt TCO:s kampanj Facket förändras nu. Jag har även hastigt och lustigt (och väldigt ogenomtänkt), skickat in lite förslag (se nedan) och det borde fler göra. Fredrik Pettersson har också bloggat om TCO:s kampanj.
-

Mitt förslag
http://facketforandras.nu/FFImages/avskiljare.gif) repeat-x left bottom; MARGIN: 0px 10px; HEIGHT: 10px">

* Kom med en lösning på det så kallade Livspusslet, där vårdnadsbidrag, jämställdhetsbonus och hushållsnära tjänster inte ingår. * Sänk kostnaden till a-kassan. * Varje (ny) medlem i TCO borde vidare få ett kitt med "freebees": t-shirts, handböcker, pins/knappar.* Uppmuntra nya OCH gamla medlemmar att gå fackliga utbildningar. Kunskap är makt!* Starta nätverk av olika slag, där medlemmar kan engagera sig i den grad de har tid och lust, t.ex. ett hbt-nätverk, ett kvinno-nätverk etc.* Olika klubbverksamheter för medlemmar, som inte bara är fackligt inriktade: politiska klubbar, kulturella klubbar (konst, musik, historia, böcker, film), idrottsklubbar.* Samverka med andra organisationer, till exempel frivilligorganisationer. * TCO borde finnas på platser, där man inte förväntar sig att TCO skall finnas (framför allt i marknadsföringssyfte).* En mer interaktiv hemsida (se Stockholm Citys hemsida för inspiration), där medlemmarna får tycka och tänka till. Olika "tävlingar" och frågeställningar. Ett chatforum för medlemmar et cetera.

Mitt förslag

Inga kommentarer: