Schlingmanns skrämselpropaganda

Moderaternas propagandaminister Schlingmann ägnar en hel artikel på Newsmill åt skrämselpropaganda. Det passar ju bra nu när vi närmar oss Halloween. Schlingmann anser nämligen att Socialdemokraternas skuggbudget är en vänstersväng och det är just denna vänstersväng (och omnämnandet av Lars Ohly) som Schlingmann försöker skrämma väljarna med.
-
Men vänta... vänstersväng? En rad undersökningar visar att majoriteten av de svenska väljarna vill ha en politik som satsar på gemensam välfärd, kollektiva lösningar för sjukvården, en skola som är lika för alla, sociala trygghetsnät som tar emot dig om du faller (till exempel en a-kassa eller en sjukersättning som man kan överleva på). De flesta väljare är emot sänkta skatter om det går ut över välfärden.
-
Fotfolket tycks inte ha löparskorna på, skriver SvD. Kan det måhända bero på att fotfolket vill se Socialdemokraterna göra en vänstersväng? Gör en vänstersväng som i Norge, uppmanar Stefan Carlén, förbundsekonom på Handels, i LO-tidningen. När Schlingmann således skriver att Socialdemokraterna gör en vänstersväng, tänker många väljare "äntligen!". Schlingmann får nog vänta till 31 oktober, då Halloween firas, för att skrämmas. Förslagsvis med något annat än vänsterspöken.
-
Peter Andersson, Röda Berget, Kristian Krassman, Peter Högberg,
Martin Moberg, Johan Westerholm, Johan Ulvenlöv, SvD, DN, Aftonbladet, Expressen
Tidigare inlägg: Därför är vi kvinnor Vänster, Hjärtat sitter till vänster

Inga kommentarer: