Google Wave

Jag läser i Metro att konton till Google Wave säljs för 2000 kronor stycket på Ebay. Jag har sett introduktionsfilmen till Google Wave (nedan), men blir inte klokare på det.
Google Wave sägs vara ett gruppverktyg som kombinerar e-post, chatt, bloggar, dokument och sociala medier under ett och samma skal för att skapa en så kallad ”våg” (därav namnet Google Wave).



Google Wave kan bli nästa Facebook, basunerar IDG.se ut. Är FB ute nu? Måste vi byta till Google Wave nu? Jag som just håller på att lära mig Ning.

Andra media om Google Wave: Aftonbladet, HD.se, SvD, SvD2, DI, HD.se2

1 kommentar:

Hannah Bergsedt sa...

Vad är det att inte förstå? alltså, jag tycker det verkar väldigt spännande.
Jag gillar när allt är sammlat på en och samma ställe. :-)

Det jag gillar med tex FB är förvisso att det sammlar massor med människor med olika intressen. Och att man har kontakt med människor utanför sina "normala" intressegrupper. Ning ger om jag förstår det rätt ingångar till de som har samma intresse som en själv. alltså som en grupp för Socialdemokrater tex skulle