
-
Det är nu sjunde året som Cancerfonden anordnar Rosa Bandet-kampanjen under oktober månad. Förra året ställde bloggen Genusperspektiv tre relevanta frågor (som är lika relevanta i år):
-
1. Vilka insatser har gjorts för de 35 miljoner kronor från Rosa Bandet som uppges ha gått till informationsarbete om bröstcancer?
2. Varför måste Rosa Bandet designas om varje år och vad kostar det?
3. Hur mycket tjänar alla inblandade affärskedjor och butiker på kampanjen, särskilt Rosa lördagen som genomförs i flera stora köpcentrum?
-
Det Rosa Bandet är en symbol som används i tid och otid. Det finns en hel sida med Rosa Bandet-produkter. Till och med vid toalettbesök kan du torka dig med Rosa Bandet-toalettpapper. Köp rosa! basunerar sidan ut.
-
Frågan från förra året kvarstår - Rosa Bandet - en kampanj som tappat proportionerna?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar