Sverigedemokraternas snapsvisor

Kaliber gör en samhällsgärning i och med serien om Sverigedemokraterna, där Kalibers journalister använt sig av den ypperliga metoden att wallraffa.
-
När första programmet i Kalibers serie sändes i SR, var min reaktion "Sverigedemokraterna rasister, no shit?!", men i och med att Sverigedemokraterna försöker vara rumsrena, är det oerhört viktigt att media visar att så inte är fallet.
-
Jag förstår att SD:s partiledare, Jimmie Åkesson, är oanträffbar en dag som denna. Hur ska Åkesson kunna svara på journalisternas frågor efter gårdagens program? "Vi skämtade bara", fungerar inte riktigt i det här fallet. Enligt SR har Jimmie Åkesson lyssnat på hela programmet, men vägrat uttala sig.
-
Sverigedemokraterna är ett främlingsfientligt, rasistiskt, homofobiskt, islamofobiskt, kvinnofientligt parti och i likhet med Svensson, Åsa Westlund och Kulturbloggen vill jag veta varför inte statsminister Fredrik Reinfeldt och övriga partiledare för högeralliansen svarar på frågan om han/de kan tänka sig regera med stöd av SD. Vi Socialdemokrater vägrar att samarbeta med Sverigedemokraterna!


1 kommentar:

Anonym sa...

Om Sverigedemokraterna tycker jag INTE. De är i grunden nyliberala skattekverulanter, som begagnar invandringsproblemet som hävstång för sin egen egoism, och därav skall inte arbetarklassen låta lura sig, för DEN får INGENTING av detta bluffparti. Förvisso: de är rasister. De vill sälja ut vårt land til USA och Israel (vilka "patrioter"!!!). Det är inget fel alls på invandrarna som människor, och de muslimer jag mött själv har varit utmärkta människor. Det är inte det det handlar om, invandringsfrågan skall debatteras förutsättningslöst som allting annat, men det tar jag inte upp här.

Så var det Göran Hägglund.

Vad tycker jag om denne?

Jag säger bara 1 ord:

ÖRK.

Kristdemokraterna ut ur riksdagen!

- Peter Ingestad, Solna