Underbara vår!

Framför oss har vi Socialdemokrater två hektiska månader, men det finns dock tid för kärlek, vänskap, manifestationer och fest. Här är lite smått och gott som jag ska vara med på.
-
8 april är det releaseparty för nya numret av Kom ut!
-
I påsk åker vi till Sala. Jag kommer att gosa med min underbara birmakatt Mister Fitzwilliam Darcy. Jag och Tara Twana talade lite löst om ett besök på Sala Stadshotell. Det skulle då vara med skräckblandad förtjusning som jag återser det stället.
-
Bara för att jag överger Stockholm, innebär det inte att S-kvinnor går sysslolösa. 10 april kommer det äga rum en manifestation på Kungsholmstorg - Ett fritt Västsahara nu! Samma dag marscherar de västsahariska kvinnorna vid den minerade och militärt bevakade muren som delar Västsahara i två delar från nord till syd.
-
15 april håller S-kvinnor i Stockholm en ordförandekonferens kring EU-valet.
16-17 april deltar jag i en konferens (som även den handlar om valet/valen) på S-kvinnor i Stockholms mandat.
20 april drar vi igång vår vårkampanj och EU-valrörelsen är ju redan i full gång.
-
1 maj är det arbetarrörelsens stora dag och som pricken över i:et äktar jag min käresta (och i skrivandets stund väntar jag en bekräftelse av hotellet för bokningen av detta).
-
7-10 maj är det Springpride i Eskilstuna (och min blivande fru fyller år 9 maj).
-
Förra året var HBT-socialdemokrater inbjudna till Springpride av Eskilstuna Arbetarekommun. Andreas Nilsson och jag representerade vår förening och vi fick ett varmt välkomnande av Eskilstuna AK med Åsa Kratz i spetsen (läs tidigare inlägg om Springpride här). Det här året åker jag och min blivande fru dit över helgen. Det ska bli jätteroligt. Vi ska bo på 2009 års officiella pridehotell - Hotell Eskilstuna.
-
Ja, därefter är det valrörelse och valspurt och 7 juni går vi till valurnorna. Sedan kanske det lugnar ner sig i några veckor för att dra igång igen i och med Almedalsveckan.

Inga kommentarer: