Ny omgång av KU-bingo

Detta skrev jag i ett tidigare inlägg:
-
Konstitutionsutskottet (KU) är en oerhört viktig instans. Det är bland annat en kontrollfunktion för Riksdag och Regering. Nu pågår det uppenbarligen pajkastning i KU läser jag i DN. Suck, vuxna människor. Vänster bråkar med höger och tvärtom... Hallå! Inser ni ledamöter att ni sitter i KU och att ni har ett viktigt uppdrag att uföra? Om en moderat blir utfrågad i KU bör/skall icke en moderat ledamot av KU ta lättare på sin uppgift. Han eller hon måste se bortom partifärg. Det är OK att kritisera partikamrater om de uppenbarligen har gjort fel, om de har begått misstag i sitt arbete. Oppositionsarbete och regeringsarbete hör inte hemma i KU!-
Det finns andra fora, t.ex. Kammaren och medier, där ni kan föra ut er politik, kritik etc. Låt KU få vara just KU!
-
Jag håller fast vid ovanstående. Konstitutionsutskottet får ej missbrukas av något parti. Dock kan jag inte låta bli att vara med i Alliansfritt Sveriges nya omgång av KU-bingo. Förra KU-bingot avslutades med en fest på KGB.Här nedan ser ni min bingobricka. Var med du också?

Inga kommentarer: