En riktig skitdag!

Idag har jag haft en sådan där riktig skitdag. Alla som läser detta inlägg har säkert haft en liknande dag.
-
Det är en dag, då jag undrar om det inte hade varit bättre om jag hade legat kvar under täcket när väckarklockan ringde i morse.
-
Det är en dag då jag i min statusruta på Bloggy/Twitter/Facebook skriver Alexandra funderar på att söka nytt jobb, ett jobb där jag ensam är ansvarig för produktion och leverans!
-
Det är en sådan skitdag då min Att göra-lista havererade. Det är en dag då djävulen sitter här i fönsterkarmen, gnuggar händerna av förtjusning och asgarvar åt mig.
-
Men... det är också en dag då jag finner stöd och värme hos vänner. Det är en dag jag får ett oerhört gulligt SMS av min fästmö. Min fästmö kom även förbi med en Mocca latte till mig. Jag har inte druckit kaffe på en vecka, men den var så oerhört välbehövlig. Det är en gest av kärlek.
-
Det är en dag då vänner skriver uppmuntrande ord till mig på Facebook och det är en dag som denna jag hittade ovanstående lapp i plånboken. När jag läste lappen blev jag faktiskt tårögd. Det är också en dag, när jag äntligen får det där telefonsamtalet som visar uppskattning och förståelse för den situation jag befinner mig i.
-
Nu sitter jag här på jobbet och klockan är över 18. En person levererar och en annan person ger mig en utskällning. Nu vill jag bara hem. Jag ska köpa med mig hämtmat, krypa ner under täcket och fly verkligheten med några avsnitt av Farscape.

1 kommentar:

Mammamumrik sa...

Usch vad hemska såna dagar är. Skönt att veta att du undkom den med skinnet i behåll och kocken i sikte...

Men det som gjorde kommentaren nödvändig var att du skrev om Farscape. Denna alla muppars upphovsman absolut bästa skapelse. Jag bölr alldeles nostalgisk. Hoppas du orkade göra allvar av planen. Låter som en bra bot mot skitdagar