Tre dagar utan politik

Kan man få en överdos av politik? Som svar på min egen fråga så kommer här ett rungande JA! Det senaste året har jag haft förtroendeuppdrag i olika styrelser, jag har på min fritid sprungit på intressanta seminarier och föreläsningar. Därtill har jag varit avlönad på halvtid för att jobba med politik. -
Ni som jobbar med politik och läser ovanstående vet att man inte kan jobba halvtid med politik.
-
Jag har ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner med allt jag ska (och vill) göra.
-
På kort tid har jag varit sjuk i två omgångar, så sjuk att jag inte orkat läsa mejl, twittra, blogga, svara i telefon och att gå till jobbet i mitt tillstånd har varit helt uteslutet. Mellan febertopparna har jag sett någon enstaka film (eller kanske var det feberdrömmar?). Vinterkräksjukan och influensan har genererat i mer dåligt samvete.
-
Politik har i tre år varit min stora passion i livet. Jag har andats, ätit och älskat politik. I det tillstånd jag befinner mig i nu hyser jag en hatkärlek till politik.
-
Nu har det så kallade nya verksamhetsåret börjat. Därför har jag bestämt mig för att dra ner på de politiska uppdragen och börja säga nej. Även min blogg kommer att bli lidande av mina "löften".
-
Vidare har jag bestämt mig för att bli en riktig kontorsråtta. Mina inkorgar ska vara exemplariska. Mejl ska kastas eller flyttas till mappar. Dokument ska inte hamna under "politik". Hädanefter är det ORDNUNG som gäller!
-
Jag kommer att fira det nya verksamhetsåret med tre dagar utan politik. I morgon åker jag och fästmön till London. Där kommer vi äta gott, dricka gott, shoppa ett och annat klädesplagg och ägna oss åt en annan passion - arkeologi. British Museum - here I come!

1 kommentar:

Ulrika Falk sa...

Ja, det är inte lätt att hinna/orka med allt man vill när dygnet bara har 24 timmar....

Skönt att du mår bättre, hoppas ni får tre underbara dagar i London!