Sex korta inlägg i ett inlägg

1. Mitt första inlägg för dagen, skulle handla om IKEA:s blåa plastkassar som många av oss använder (främst till och från tvättstugan). LO-tidningen hade nämligen en intressant artikel om de som tillverkar dessa kassar, men problemet är att artikeln bara finns i papperstidningen (som jag har hemma). Varför försvårar vissa tidningar livet för oss bloggare? Jag refererar ogärna till pappersartiklar, utan vill länka till artikeln via nätet.

2. För att fortsätta mitt tyckande om dessa kassar, så är det väldigt intressant att läsa om Walburga Habsburg Douglas besök på denna fabrik, om man, som jag, har läst artikeln i LO-tidningen.

3. Jag hoppas att propagandaminister Per Schlingmann har humor när han ser Skicks humoristiska inlägg. Jag skrattade i varje fall.

4. Jag är så upprörd över alla moderaternas utspel om invandrare, flyktingar, asyl med mera att jag inte kan blogga om eländet. Jag rekommenderar istället att ni läser: Alliansfritt Sverige, Blogge Bloggelito, Erik Laakso, Peter Karlberg, Claes Krantz , Trottens betraktelser och Svensson.

5. Jag vill fortsätta slå ett slag för bildhanteringsprogrammet Picnik.

6. Jag ska tatuera över en tonårssynd (som är stor som en femkrona och liknar den gamla, socialdemokratiska rosen) - några förslag på motiv?


4 kommentarer:

Björn Fridén sa...

tatuera den nya socialdemokratiska rosen

Anonym sa...

Brandkatten;)

Alexandra Einerstam sa...

Ha, ha...

Jag vill alltså tatuera över min ros med en helsvart tatuering. Brandkatten är gulprickig och s-rosen... Tänk om de byter logga ytterligare en gång ;)

Anonym sa...

Vad sägs om skiftnyckeln i kugghjulen då? Den byter garanterat aldrig färg:)

F.ö. använder (s) i Ludvika den gamla rosen, de vägrar att byta ut den och det ska de ha all cred för.

Själv går jag alltid med nya tatueringsprojekt. När högersleeven är klar ska jag inleda vänsterarmen som reserverats för bl a en bild från Haymarket-kravallerna och en av Amelins produktioner.