10 argument MOT könsneutrala äktenskap

Via Erik Laakso hittade jag detta underbara inlägg, signerat Eva Rundqvist. Jag återger inlägget i sin helhet:

Tio argument mot enkönade äktenskap
VARNING! Satir kan orsaka allvarlig skada på skrattmuskelbalansen, författarens rykte och framkalla svulstiga kommentarer av betraktare som glömt använda ögonblinkers, ironivarnare och höjt toleranströskelvärde
.
Min Tio i topp lista med argument mot att rösta ja till lagstiftning som medger samkönade äktenskap.
10. Kristdemokraterna skulle inte längre ha något att strida emot, och alliansen skulle till synes kunna nästan hålla ihop. Men tack och lov finns ju Björklund kvar som vevar lite med armarna i några apparta frågor fortfarande. (I kampanjerna "NATO nu", "kärnkraft är kalas" samt "Babybetyg i balans" en betygsskala med bokstäver från lilla a till IHG, icke helt godkänt, för alla barn dagen efter att de fötts och resten av livet att utskrivas av de 10 000 heltidsanställda officerare vi ska ha också)

9. Vi skulle i Sverige hamna på samma nivå avseende synen på äktenskap mellan två av samma kön som Norge, Kanda, Holland, Belgien, Spanien och Sydafrika. Samt den fruktansvärt konservative guvernören Schwarzeneggers hembygd Kalifornien. Och så radikala ska vi väl inte bli.

8. Sverige skulle uppfylla artikel tolv i Europakonventionen. Som vi visst råkat skriva på. Hoppsan, vi som slåss för gurkan rätt att vara böjd i EU ska väl inte följa konventioner som handlar om mänskliga rättigheter och slikt!

7. Bögar skulle få samma rättsliga status som satkärringar och homofila gubbar som är gifta med varandra, det vill säga ärva lika mycket av sin äkta make/maka, kunna låna pengar på samma villkor och begära äktenskapsförord för att snuva den andre på villan, silvret eller den äkta Picasson som den andre trodde var billigt tryck inköpt på Portobello road i ett loppisstånd i början av 1970-talet.

6. Den fina gamla traditionella regeln att en man - eller kvinna - för att tillåtas könsbyte måste vara ogift försvinner. Vilket skulle kunna medge att en man byter kön till kvinna och fortsätter att leva med sin fru som vanligt, eller tvärtom.

5. Svenska kyrkan har i juni 2007 sagt ja till att viga homosexuella par på samma villkor som heterosexuella par så att om staten också nu skulle ge sin välsignelse skulle svenska kyrkan alltså kunna få utöva sin religionsfrihet i den här frågan, och det vore ju inte lika skojigt kanske eftersom många skulle få klart för sig att kyrkan är mer progressiv och vidsynt än staten och somliga riksdagspolitiker. Sa jag att Spanien har infört samkönat äktenskap. Ni vet, det där katolska landet?

4. Barns rätt är ett annat vanligt argument mot för att det skulle strida mot barnkonventionen att tillåta samkönade äktenskap. För denna tes talar ju att adoption antagligen inte förekommer i Kanada, Sydafrika, Holland, Kalifornien, Belgien, Massachussetts. Eller Norge. Eller i det katolska och inte längre helt kondomfria Spanien.

3. Vi skulle gå miste om starka argument i debatten som detta:"Det har sagts förut, men tål att upprepas: Om vi kan ändra äktenskapets könsaspekt, kan vi ändra dess övriga aspekter. Och tvärtom: Menar vi att månggifte och incest inte är positiva utvidgningar av den sexuella kärlekens territorium, så måste vi nu säga nej till det könsneutrala äktenskapet."Stefan Gustavsson, ordförande för föreningen "Bevara äktenskapet"Se upp för månggifte och incest! För att inte tala om pedofili, djursex och knyppling kanske?

2. Ökad risk för svimningsolyckor. Det vore förödande med fler bröllop eftersom av någon anledning förefaller det manliga släktet ha ett särskilt neurotiskt förhållande till bröllop, se bara här (Wedding Bloopers) hur - nota bene mestadels männen - snubblar, faller, tappar, fumlar, kastar saker i huvudet på sig själva, på folk och på fä, välter tårtor, kastar tårtor, kladdar ner brudar med tårtor, och helt enkelt svimmar.Tänk nu två män som svimmar ikapp framför altaret.För att inte tala om alla de fullkomligt urusla tal man inte längre skulle slippa undan: "Kära Fredrika och Erika, eller Freddy och Teddy, eller ja, vi har samlats här idag för att med de båda brudarna, som bytte kön - brudgubbarna, he he. Ja, kära nån vilken möhippa vi hade höhö. I alla fall, samlats ja, i alla fall grattis!"

Och till slut.
Tada!

1. Number one on my top-ten-list mot samkönade äktenskap:Man skulle oftare se scener som denna, och då skulle mina skrattreflexer inte röra sig på en vecka efteråt av överansträngning.PS. Några hållbara argument mot samkönade äktenskap? Seriöst? Nej nej. Finns inte. DS

3 kommentarer:

Eva sa...

;)
Man tackar!

Mizi Margueron sa...

Hej jag heter Viola Gonçalo. Jag kommer från Trondheim, men jag flyttade till Waterton Lakes National Park i Kanada med min man. orden kan inte förklara hur upphetsad jag är nu, tack vare Drigbinovia för att ha fixat mitt brutna äktenskap, lämnade min man mig och våra barn till en annan kvinna. Vi var gifta i sju år och under vårt äktenskap hade vi en hård kamp, ​​en trogen morgon berättade för mig att jag vill ha en skilsmässa med mig, så jag försöker mitt bästa för honom men han är att jag inte vill se att jag bor i Australien nu med en annan kvinna. och han gjorde alla meddelanden ogiltiga. Jag lärde mig att mitt liv var slut och mina barn såg aldrig sin far igen. Jag försökte vara stark för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta. Jag var säker i sju år eftersom jag verkligen älskade honom. Och jag tänker på honom varje dag och natt, och jag skulle vilja få honom tillbaka i mitt liv. Jag gick bokstavligen galen och behövde gudomligt ingripande. Jag har sagt alla mina problem till mina vänner som har liknande utmaningar i sitt gifta liv. Men hon tog mig till en mycket kraftfull man som heter DrIgbinovia. Hon sa att han var den enda anledningen till att hon var lycklig, så jag bestämde mig för att få honom att prova att jag gjorde en massage till sitt WhatsApp nummer på +2348144480786 eller du kan också maila honom på doctorigbinovia93@gmail.com då gjorde han kärlek stava för mig, till mina grejer överraskade, min man ringde mig för första gången under de senaste veckorna. Och han berättade för mig att han saknar oss lika mycket som barnen. Jag var så förvånad över att mitt hjärta var fyllt av glädje och spänning och han bad om ursäkt för hans misstag och ursäktade mig för smärtan jag orsakade. Så han kom hem med mycket kärlek och glädje tillbaka till oss, och från och med den dagen är vårt äktenskap nu starkare än tidigare. Tack vare Drigbinovia är han en mycket kraftfull man, så jag bestämde mig för att berätta för min historia för någon man eller kvinna som går igenom samma smärta. Jag vill att du ska veta att det finns en lösning. Drigbinovia är lösningen, en riktig och kraftfull trollkarl som bad att hjälpa kvinnor och barn att hjälpa till i deras smärtsamma tid. Och har också en stavning för att bota HIV, cancer, etc tack för din tid

נורית אבוטבול sa...

Jag heter Åsa Afonso, jag kommer från Göteborg, men jag flyttar till Skottland med min man, jag vill dela med mig av de här goda nyheterna om mitt liv med alla och med dem som behöver hjälp i tårtäktenskap / förhållande. Jag led i sex år, min man lämnade mig och fortsatte att ha en annan kvinna bara för att hans familj inte älskade mig, och eftersom jag inte kunde ge honom en baby, grät jag i sju år eftersom min man skilde mig. Jag letade efter stavningen som molnet hjälpte mig på nätet. Jag träffade så många trollkarlar. De samlade alla pengar utan att hjälpa mig, men den 3 juni 2019 såg jag ett online bidrag av en bra trollkarl med namnet Drigbinovia. Jag bestämde mig för att komma i kontakt med honom när jag kom i kontakt med honom, han berättade för mig att mitt problem hade lösts för att jag hade kontaktat honom, jag berättade för honom hela mitt problem och han lovade att hjälpa mig att återvända till min man tillbaka. Drigbinovia instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra så jag följer alla instruktioner och gör vad han bad mig göra efter tre dagar han berättade för mig att min man kommer att ringa mig innan jag sover den dagen och ber om ursäkt. Så snart han berättade allt för mig, ringde min man mig och bad mig att ta tillbaka honom efter sex års skilsmässa. idag delar jag det här meddelandet eftersom jag vill att världen ska veta och det är ett bra jobb, och jag är också väldigt glad över att vara gravid och för er som behöver hjälp, problem med jobb eller kampanj kontakta Drigbinovia idag och lösa ditt problem här är e-post: doctorigbinovia93@gmail.com eller whatsapp honom på jag +2348144480768 Jag lovar dig att ditt problem kommer att lösas