2012 års Första maj-affisch

Jag brukar skriva om Stockholms arbetarekommuns Första maj-affischer och detta år är inget undantag. 

Jag tycker att årets affisch är "si så där". Kombinationen lila och rött sticker i mina ögon. "Kom ut"-budskapet känns queer, även om jag håller det för troligt att Första maj-kommittén inte hade för avsikt att mina tankar skulle leda till Komma-ut-processen.

Jag anser att två vackraste affischerna (hitintills) är 2008 års och 2009 års affischer. 

Några reaktioner från twitter och facebook beträffande årets affisch:

- Oj, värre än vad jag trodde.
- Jag tycker den är jättekul och dessutom passar den i Stockhom om den sätts i ett sammanhang. 
- Ser lite ut som en barnbok eller en hipstersserie.
- Såg ut som någonting folktandvården skulle kunna skicka ut. 
- Den var ju jättecharmig ju.
- Bär en doft av Unga örnar på 70-talet.
 -Tycker den är fin.

Först maj firar även Åsa och jag bröllopsdag.

Inga kommentarer: