Stölden & återtaganderätten

I några dagar har jag undvikit att blogga. Jag är nämligen förbannad på organisationen Rädda Barnen som helt sonika har snott kampanjen It gets better (som jag har skrivit om här). Jag ogillar att skriva blogginlägg i affekt, men nu har jag lugnat ner mig så pass, att jag tror att jag kan publicera ett inlägg om detta.

Allt hade varit frid och fröjd om Rädda Barnen kopierat kampanjen rakt av, men icke. Läs Micke Kazarnowicz inlägg Rädda Barnen förringar HBT-ungdomar. Även Sanna Rayman skriver bra om stölden.

När jag läser Rädda Barnens försvarstal, undrar jag om de har hört talas om krishantering. Det enda rätta i det här läget är att göra en hel pudel. Riv upp, gör om, gör rätt.

Samtidigt som jag är fly förbannad på Rädda Barnen är jag glad att RFSL, tillsammans med Kazarnowicz, lanserar en svensk version av It gets better - Det blir bättre. Gå in på den sidan, blogga om den, twittra om den, lägg ut den på facebook... ja, göra allt för att visa att det inte är okay att stjäla. Gör det för att du stöder hbt-personer.

Micke Kazarnowicz skriver också om Det blir bättre.

Inga kommentarer: